صادرکننده شو
تنها در 6 قدم
چگونه صادرات را با ما تجربه خواهید کرد؟

صادرات، مجموعه ای از علوم و تخصص های پیشرفته است. تنها در 6 قدم، تمام اینها را یکجا در اختیار خواهید داشت:

صادرکننده شو
1: ارتباط با ما

در اولین قدم، فرم درخواست صادرات کالا را جهت ارجاع به کارشناسان تکمیل کرده و برای ما ارسال کنید


صادرکننده شو
2: کارشناسی و عقد قرارداد

درخواست شما توسط کارشناسان ما بررسی شده و پس از انجام مشاوره های تلفنی یا آنلاین و برگزاری جلسات توجیهی ،عقد قرارداد انجام خواهد شد

صادرکننده شو
3: بازاریابی و فروش

کالای شما را در کشورهای درج شده در قرارداد به صورت آنلاین و یا توسط نمایندگان مای اکسپرس در کشورهای هدف بازاریابی کرده و در نهایت به مرحله فروش می‌رسانیم

صادرکننده شو
4: صادرات کالا

پس از عقد قرارداد کالای شما مطابق با قوانین گمرک ج.ا.ا توسط مای اکسپرس صادر شده و طبق قرارداد با مشتری خارجی تحویل داده خواهد شد

صادرکننده شو
5: دریافت ارزی

مبلغ قرارداد فروش کالای شما را طبق قراردادی که با مشتری خارجی داشتیم، از ایشان دریافت میکنیم

صادرکننده شو
6: تسویه حساب

مطابق قراردادی که با شما داشتیم، مبلغ قرارداد را با شما به صورت ارزی یا ریالی تسویه میکنیم



4 مهارت و دانش تخصصی
برای شروع صادرات
چه باید کرد؟

برای شروع صادرات چه کارهایی لازم است؟ شما برای شروع صادرات باید مهارت های مختلفی را بیاموزید. اجازه بدهید این مهارت ها را با هم بررسی کنیم.
نگران نباشید تمامی این مهارت ها توسط تیم کارشناسان مای اکسپرس در هنگام صادرات کالاهای شما پیاده سازی خواهد شد اما دانستن این مهارت حتما برای فهم بیشتر برای شمایی که قصد صادرات توسط مای اکسپرس را دارید کمک بسیاری میکند.

مهارت اول: دانش لجستیک Logistics Knowledge
برای اینکه مفاهیم فنی تجارت خارجی را یاد بگیرید، باید به حلقه های مختلف لجستیک بازرگانی تسلط نسبی داشته باشید. درک جزئیات و رابطه میان این حلقه ها بسیار مهم است. این حلقه های لجستیک تجارت خارجی شامل مفاهیم زیر میشوند:
  • 1. خرید خارجی Foreign Procurement
  • 2. اینکوترمز Incoterms
  • 3. تراکنش های مالی بین المللی Financial Transactions
  • 4. ضمانتهای قراردادی Contractual Guarantee
  • 5. حمل و نقل بین المللی International Transportation
  • 6. بیمه Insurance
  • 7. گمرک Customs
  • 8. قرارداد Contracts
مهارت دوم: دانش صادرات Export Knowledge
بعد از فراگیری اصول و مبانی لجستیک تجارت خارجی، باید بتوانید این مهارت ها را در پازل دانش صادراتی خود قرار دهید. دانش صادرات شامل روش های مختلف ورود به بازارهای بین المللی، صادرات کالا، صادرات خدمات، صادرات خرده فروشی (میکرو اکسپورتینگ)، صادرات عمده فروشی، صادرات دیجیتالی، صادرات بدون سرمایه و با سرمایه میشود. در یک کلام شما باید از دانش صادراتی به روز و کاربردی برخوردار باشید.
مهارت سوم: دانش مارکتینگ Marketing Knowledge
یک نزدیک بینی و دید سطحی در میان بسیاری از فعالان و علاقه مندان حوزه تجارت خارجی وجود دارد و آن دید سطحی این است: دانش تجارت خارجی = دانش لجستیک بازرگانی از نظر ما تمام دانش لجستیک بازرگانی شامل حمل، بیمه، گمرک، اینکوترمز، قرارداد، تراکنش های مالی و … همه و همه نهایتا ۲۰% اهمیت دارد! آنچه ۸۰% اهمیت دارد دانش بازاریابی است. به عنوان یک آزمون سریع و کوتاه به این جملات توجه کنید: با کدامیک از این جملات موافق هستید؟
  • 1. بازاریابی همان فروش است
  • 2. بازاریاب همان فروشنده است
  • 3. بازاریابی یعنی تلاش برای فروش بیشتر
  • 4. مدیریت بازاریابی یعنی ایجاد سطح تقاضای بیشتر برای سازمان
با هر کدام از ۴ جمله فوق که موافق هستید، نشان دهنده ضعف دانش مارکتینگ (بازاریابی) در شماست! شما اگر تمام مفاهیم لجستیک بازرگانی را هم به بهترین شکل ممکن بلد باشید، اما نتوانید یک مارکتینگ پلن اصولی برای جذب خریدار خارجی تدوین و اجرا کنید، امکان ندارد در یک پروژه صادراتی موفق شوید. اما نگران نباشید کارشناسان مای اکسپرس در همه لحظات در کنار شما هستند و تمامی فنون بازاریابی را به شمایی که قصد صادرات کالا توسط تیم مای اکسپرس را دارید آموزش خواهد داد.
مهارت چهارم: زبانهای خارجی Foreign Languages
آیا باید از روز اول زبان انگلیسی بلد باشم تا بتوانم تجارت کنم؟ در پاسخ باید بگوییم نه! از روز اول نه! اما از همین امروز باید شروع کنید به یادگیری و ارتقای سطح زبان انگلیسی خودتان. در مورد زبان تخصصی تجارت چکار کنم؟ پایه زبان تخصصی هر رشته ای قطعا زبان انگلیسی عمومی است. تا زمانی که زبان انگلیسی عمومی شما به حد قابل قبولی نرسد، نمیتوانید به زبان تخصصی هیچ رشته ای هم مسلط شوید. فرقی ندارد زبان تخصصی رشته دندانپزشکی باشد یا زبان تخصصی تجارت خارجی. در دنیای تجارت امروز اصولا اگر شما حداقل زبان انگلیسی را بلد نباشید، واقعا جایی هم در فضای پیچیده بیزینس مدرن ندارید. شما میتوانید مذاکرات و مکاتبات خود را برونسپاری کنید. اما توصیه میکنیم حتما در کنار اینکار برای آموزش خودتان در حوزه زبانهای خارجی روزانه و هر روز وقت بگذارید و هزینه کنید تا مسلط شوید. در زمینه زبان تخصصی تجارت به این مهارتها نیاز دارید:
  • 1. مکاتبات بازرگانی به زبان انگلیسی
  • 2. مذاکرات بازرگانی به زبان انگلیسی
  • 3. برگزاری جلسات به زبان انگلیسی
  • 4. لغات و اصطلاحات تخصصی تجارت خارجی
در مورد مکاتبات شاید بتوانید از الگوهای آماده استفاده کرده و تا حدی کار خودتان را پیش ببرید و منظور را برسانید. اما در ۳ حوزه دیگر حتما هم باید زبان انگلیسی عمومی را تقویت کنید و هم در این ۳ حوزه تخصصی مطالعه داشته باشید یا آموزش ببینید.
آموزش کافی است!
اقدام کنید! Action

اگر منتظر هستید تا همه چیز را در حوزه لجستیک تجارت خارجی، بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، زبان انگلیسی و … بیاموزید و بعد شروع کنید، برایتان یک خبر بد داریم! شما هیچوقت شروع نخواهید کرد!

در این نقطه معمولا وضع افرادی که سابقه تجارت داخلی دارند و اکنون میخواهند تجارت خارجی را شروع کنند خیلی بهتر است! چرا؟ چون این افراد معمولا عملگرا هستند و وسواس بیهوده و کمال گرایانه در زمینه آموزش به خرج نمیدهند. این افراد معمولا کار را از یک گوشه با تمام کاستی های فعلی شروع میکنند و پله پله ارتقا میدهند. اما افرادی که سابقه تجارت داخلی ندارند، پیرو همان رویکرد کمال پرستی (ایده آل پرستی)، خود را غرق در مفاهیم آموزشی میکنند و هرگز به آب نمیزنند از ترس غرق شدن!

در این مرحله کافیست فقط با گذراندن 6 گام بسیار ساده کالای خود را صادر کنید.....!!!!!!

کارشناسان ما با داشتن تجربیات فوق العاده و بی نظیر در بخش صادرات میتوانند از صفر تا صد در کنار شما عزیزان باشند.

صادرکننده شو
136+

کشورهای هدف
جهت صادرات

صادرکننده شو
13+

سال تجربه
در امر صادرات

صادرکننده شو
4.9/5

اعتبار و امتیاز
اتاق بازرگانی

صادرکننده شو
100%

بیمه صادرات
توسط بانک مرکزی

گام های صادرات با مای اکسپرس

گام به گام خدمات کارشناسان مای اکسپرس به
متقاضیان صادرکننده شو

در اینجا با هم یک فرآیند صادرات را بصورت کلی که شامل مهمترین مراحل صادرات میشود مرور میکنیم:

01

تحقیقات بازار در کشورهای خارجی

تحقیقات بازار در کشورهای خارجی بسیار دشوار و پرهزینه است. حتی ممکن است شما این هزینه را نیز انجام داده و درنهایت آن بازار را برای ورود مناسب تشخیص ندهید. بنابراین بهتر است قبل از اینکه تحقیقات بازار در عمق یا In-depth Market Research برای یک بازار بین المللی انجام دهید، ابتدا تحقیقات بازار اولیه یا Basic Market Research را برای چندین بازار مختلف انجام دهید که هزینه ای به مراتب بسیار پایینتر دارد. ضمنا دید مناسبی هم به شما میدهد که بازار چه کشوری مناسب کار شماست. تحقیقات بازار در عمق یا In-depth Market research به هیچ وجه کار شما نیست. بلکه یک کار کاملا تخصصی است که باید توسط تیمهای میدانی آموزش دیده در مارکت کشور مقصد انجام شود. بنابراین هزینه بالاتری هم دارد. اما تحقیقات بازار اولیه یا Basic Market Research را خودتان میتوانید با دسترسی به منابع معتبر آنلاین انجام دهید.

بطور کلی برای یافتن بازارهای هدف مطلوب، اجرای ۳ مرحله زیر پیشنهاد می‌گردد:
  • 1. بررسی شرایط محیط کلان کشورهای مقصد
  • 2. بررسی شرایط بازار کشورهای مقصد
  • 3. بررسی شرایط رقابت در بازار کشور مقصد

نهایتا خروجی تحقیقات بازار برای شما انتخاب محصول و انتخاب بازار هدف است. در خصوص انتخاب محصول باید توان تامین یا تولید خودتان را هم بسنجید. یعنی نهایتا محصولی را برای صادرات انتخاب کنید که توان تامین و تولید آنرا با کیفیت یکسان در تمام طول سال داشته باشید.

02

تدوین و اجرای مارکتینگ پلن صادراتی

بدون شک مهم‌ ترین عامل در موفقیت صادرات، تدوین و اجرای یک برنامه بازاریابی صادراتی (مارکتینگ پلن صادراتی) درست است. تجارت در بازارهای صادراتی بسیار پیچیده‌تر از تجارت در بازار داخلی است. معمولا در فرآیند واردات، خریدار آشنایی بهتری با بازار دارد و حتی شاید سال‌ها در آن بازار کار کرده است. اما در مورد صادرات، مجهولات و پیچیدگیهای زیادی در بازار کشور مقصد خودنمایی میکند که متفاوت از بازار داخلی است. بخش بسیار مهمی از بازاریابی صادراتی در دنیای امروز حضور در فضای اینترنت و یا به عبارت بهتر دیجیتال مارکتینگ صادراتی است.

03

اخذ مجوزهای قانونی

نه برای تمام کالاها، اما در خصوص صادرات برخی از کالاها نیاز به اخذ مجوزهای خاصی است. در اینجا برخی از مجوزهای لازم برای صادرات را آورده ایم:

  • شناسنامه ‌فرش برای فرش‌های دستبافت
  • گواهی بهداشت و قرنطینه دامی و نباتی
  • گواهی استاندارد برای کالاهای مشمول مقررات اجباری استاندارد صادراتی
  • مجوز صادرات دارو

فراموش نکنید که هر صادرکننده قبل از شروع کار، باید در حوزه مربوط به فعالیت خود از مجوزهای مورد نیاز اطلاع دقیق داشته باشد. در این خصوص مراجعه به دفتر صادرات گمرک به شما کمک خواهد کرد.

04

قرارداد فروش بین المللی

در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که تجار ایرانی اقدام به تنظیم قرارداد فروش بین المللی نمی کنند و با یک پیش فاکتور (پروفرما) کار را پیش میبرند، اکیدا توصیه میکنیم در معاملات بین‌المللی حتما اقدام به تنظیم و انعقاد قرارداد کنید تا مسئولیتها و تعهدات دو طرف به‌ طور واضح مشخص شود. در اینجا نمونه ای از متن های مورد استفاده در قراردادهای بین المللی را با هم مرور میکنیم.

05

دریافت پول

برای انتقال پول در بازرگانی خارجی میتوانید از ۵ روش زیر استفاده کنید:
  • 1. پرداخت بصورت حساب باز (همان روش خرید نسیه)
  • 2. پیش‌ پرداخت
  • 3. پرداخت بر اساس برات
  • 4. اعتبارات اسنادی (ال سی)
  • 5. پرداخت در قالب تعهد پرداخت بانکی
06

بیمه بین المللی

برای پوشش خطرات حمل و نقل کالا، باید از بیمه بین المللی برای محموله خود استفاده کنید. بیمه های حمل و نقل بین المللی شامل سه کالت زیر میشوند که به ترتیب از بیشترین تعهدات و سطح پوشش بیمه ای به کمترین فهرست شده اند:
  • 1. کلاوز A
  • 2. کلاوز B
  • 3. کلاوز C
07

بازرسی

با توجه به اینکه خریدار خارجی شما در زمان تولید، بسته‌بندی و ارسال کالا، احتمالا در محل شما حضور ندارد تا بر فرآیندها نظارت کند، در این شرایط خریدار می‌تواند از یک شرکت مستقل بازرسی کالا استفاده کند. شرکت بازرسی اقدام به نمونه‌برداری، اندازه‌گیری و آزمایش محصول میکند و به خریدار گزارش میدهد.

08

حمل و نقل بین الملل

در این مرحله کالا در اختیار شرکت حمل‌ قرار می‌گیرد تا آنرا به مقصد تعیین شده برساند. انتخاب شرکت حمل با توجه به قوانین اینکوترمز می‌تواند بر عهده خریدار یا فروشنده باشد. اما باید بدانید که در کل این موضوع قابل مذاکره است و اختیار انتخاب ‌شرکت حمل میتواند یک مزیت مهم برای شمای صادر کننده محسوب ‌شود. بر اساس قوانین اینکوترمز در قواعد E و F انتخاب شرکت حمل با خریدار است. اما در قواعد C و D این کار بر عهده فروشنده میباشد.
حمل ‌و نقل بین‌المللی می‌تواند به ۵ روش زیر انجام شود:
  • 1. حمل دریایی
  • 2. حمل جاده‌ای
  • 3. حمل ریلی
  • 4. حمل هوایی
  • 5. حمل مرکب (چند وجهی)
09

ترخیص کالا

بطور کلی میتوان گفت پروسه دریافت مجوزهای صادرات و ترخیص صادراتی در ایران به‌ مراتب ساده تر و سریع تر از پروسه واردات و ترخیص وارداتی میباشد. شما در تجارت خارجی حداقل دو ترخیص گمرکی کشور مبدا و مقصد را دارید. اگر کشور واسطی هم در مسیر حمل باشد، ترخیص گمرکی آن کشور سوم هم اضافه میشود. انجام تشریفات گمرکی مبدأ و مقصد با توجه به قاعده اینکوترمز توافق شده، میتواند بر عهده فروشنده یا خریدار باشد.

10

خدمات پس از فروش

کار شما با اتمام صادرات محصولتان به پایان نمیرسد. اکیدا پیشنهاد میکنیم که بلند مدت و پایدار به حوزه صادرات نگاه کنید و ارتباط خود را با خریدار حفظ کرده و برای جلب رضایت او اقدام به ارائه خدمات پس از فروش نمایید. حتی در برخی موارد ارائه خدمات پس از فروش برای ورود به بازار یک کشور از طرف دولت آن کشور نیز ضروری است.

مهم ترین سوالات متداول در بخش صادرات

میدانیم که سوالات بسیاری در زمینه صادرات کالاهای خود دارید. برخی از پرتکرارترین آنها را برایتان لیست کرده ایم:

صادرکننده شو

واقعیت این است که صادرات یکی از بهترین راه حل هایی است که در شرایط فعلی کشور ما (رکود تورمی، تحریم ها، کاهش ارزش پول ملی) میتواند راهگشای مسائل اقتصادی خرد و کلان کشور باشد. اما آیا واقعا با این آمارهای منفی اقتصادی، تحریم های فلج کننده، مافیای داخلی و … میتوان صادرات کرد؟ به عنوان پاسخ کوتاه باید گفت بله میشود.

نباید زود و سطحی قضاوت کرد! تمام این واقعیتها مربوط به اقتصاد کلان است. اقتصاد خرد که شامل کسب و کارهای کوچک و متوسط میشود، میتواند الزاما تابع اقتصاد کلان نباشد. دقت کنید که درآمد ۱۰۰۰ دلاری تا ۱۰۰۰۰ دلاری در ماه، برای اقتصاد کلان کشور تقریبا هیچ است. اما وضعیت اقتصادی یک کسب و کار کوچک یا متوسط را زیر و رو میکند. وضعیت شما را به عنوان یک شخص حقیقی زیر و رو میکند.

تحریم، مافیا و پارامترهای منفی اقتصاد کلان همه مربوط به همان اقتصاد کلان است نه صادرات مثلا ۱ میلیون دلار در سال توسط یک بنگاه اقتصادی کوچک یا متوسط! اصولا این عددها در اندازه ای نیست که تحت تاثیر عوامل مذکور قرار بگیرد. حتی دولت حمایت هم میکند. قدر مسلم برای اینکه صادرات کشور یک رشد قابل توجه داشته باشد باید زیرساختها و مدیریت اقتصادی کشور بازبینی شود، اما در اینجا ما فقط راجع به صادرات چند ده هزار دلاری یا چند صد هزار دلاری یک بنگاه کوچک یا متوسط صحبت میکنیم.

من از شما یک سوال میپرسم. مگر تحریم ها روی تمام صنایع و کسب و کارها اثر منفی داشته است؟ بله خودروسازی و داروسازی ایران ضربه سختی خورده است. اما مثلا تولید کنندگان لوازم خانگی و پتروشیمی ها در همین اوضاع تحریمی پول پارو کردند. دقت کنید که هیچ وقت یک پارامتر اقتصادی مثل تحریم اثر یکسان روی تمام صنایع ندارد.

بله مافیا در صادرات وجود دارد. اما آیا کسب و کار کوچک صادراتی شما در حد مافیاست؟ آیا شما آدم امنیتی و دانه درشتی در اقتصاد یا سیاست ایران هستید؟ آیا قرار است شما چندین میلیارد دلار در سال گردش مالی صادراتی داشته باشید؟ اگر جواب شما به تمام این سوالات منفی است، نگران نباشید مافیا با شما هیچ کاری ندارد!

بله متاسفانه اندازه اقتصاد کشورمان روز به روز کوچکتر میشود. به بیان دیگر اکثر جمعیت ایران روز به روز فقیر تر میشوند. اما چه کسی گفته اگر اوضاع اقتصادی اکثر آدم ها بد است، اوضاع اقتصادی شما هم الزاما باید بد باشد؟ چرا شما فکر میکنید اگر تورم و بیکاری سنگین در کشور حاکم است، شما نیز حتما باید فقیر تر بشوید؟ البته باید بگویم که اکثر افراد در این شرایط فقیر تر خواهند شد. اما شما میتوانید جزو اکثر افراد نباشید. اگر روی خودتان سرمایه گذاری کنید و مسیر اقتصادی هوشمندانه انتخاب کنید.

بنابراین فرصت کسب ثروت از مسیر صادرات برای کسب کار کوچک و متوسط بخوبی فراهم است. اما قطعا نه برای همه! نه به شکل تبلیغات عوام فریبانه و اغراق شده ای که بعضا میبینیم! نه الزاما در کوتاه مدت برای هر کسی که شروع میکند! اما هم پلتفرم عرضه کالا و خدمات شما وجود دارد. هم روش های انتقال پول در دسترس است و هم روشهای ارسال کالا. شما چقدر جدی هستید برای شروع صادرات و درآمد دلاری؟

اصولا افرادی که امروز به دنبال شروع صادرات و ایجاد درآمد شیرین دلاری هستند در یکی از دسته های زیر قرار میگیرند:

  • 1. افرادی که فعالیتهایی در تجارت داخلی داشته و میخواهند کسب و کار خود را به تجارت خارجی نیز گسترش دهند
  • 2. افرادی که سرمایه ای (معمولا کوچک) دارند و میخواهند به عنوان سرمایه گذاری در کار صادرات وارد شوند
  • 3. افرادی که سرمایه ای ندارند اما میخواهند با استفاده از بهره هوشی و توانایی های خود بدون سرمایه وارد کار صادرات شوند.

امکان موفقیت و کسب درآمد دلاری برای هر سه دسته وجود دارد. به شرطی که از مسیر علمی و اصولی حرکت کنند، ریسک حساب شده داشته باشند و حرکتشان به دور از هیجانات آنی بصورت منطقی، آهسته و پیوسته باشد. البته واضح است که شانس موفقیت دسته اول و دوم بیشتر است.

اینکه دقیقا سود صادرات چقدر است بستگی به پروژه شما دارد. اما من یک مثال ساده با محاسبات سر انگشتی برای شما ارائه میکنم. ۳۳ هزار دلار درآمد صادراتی سالانه با دلار حدود ۶۰ هزار تومان میشود تقریبا ۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان. یعنی ماهی ۱۶۵ میلیون تومان! همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید، خیلی از کسب و کارهای کوچک صادراتی در ایران بیشتر از این عدد هم درآمد از صادرات دارند. دقت بفرمایید که من مثالی زدم که تقریبا برای هر شخص تازه کاری که شروع به صادرات کند قابل دسترسی است.

کارشناسان مای اکسپرس به صورت انلاین،تلفنی و با برگزاری جلسات مشاوره دقیق قبل از انعقاد قرارداد شما را نسبت به حجم کالای صادراتی،سود ، سرمایه اولیه و در گردش،ریسک بازارهای هدف و ... آگاه میکند .

اما بطور خلاصه باید بگویم که شما میتوانید صادرات بدون سرمایه را نیز شروع کنید. اما در ادامه کار حتما به مراحلی خواهید رسید که نیاز است سرمایه در کار تزریق کنید. البته میزان این سرمایه میتواند کم باشد. بنابراین مفهوم “صادرات با سرمایه کم” جایگزین بسیار مناسب تری برای مفهوم “صادرات بدون سرمایه” است.

کارشناسان مای اکسپرس به صورت انلاین،تلفنی و با برگزاری جلسات مشاوره دقیق قبل از انعقاد قرارداد شما را نسبت به حجم کالای صادراتی،سود ، سرمایه اولیه و در گردش،ریسک بازارهای هدف و ... آگاه میکند .

نمیشود یک نسخه برای همه پیچید اما به عنوان پاسخ کوتاه و سریع، شما احتمالا برای شروع صادرات با سرمایه کم به چیزی بین ۲ تا ۱۰ هزار دلار نیاز دارید. اما مهمتر از میزان سرمایه مالی برای شروع صادرات، میزان سرمایه گذاری است که شما بر روی ساختار شخصیتی و فراگیری دانش و مهارت صادراتی برای خودتان انجام میدهید.

شما چقدر متعهد به رشد و توسعه فردی خودتان هستید؟ چقدر متعهد به ارتقای دانش کسب و کار خودتان هستید؟ صادرات را با سرمایه مالی کم و حتی در مواردی بدون سرمایه هم میتوان استارت زد.

به هر حال پیشنهاد میکنم برای شروع کار با مبالغ کوچک آغاز کرده و از پروژه صادراتی خودتان فیدبک بگیرید. تصمیم گیری برای تزریق سرمایه بیشتر را به بعد از تحلیل فیدبک های اولیه موکول کنید.

کارشناسان مای اکسپرس به صورت انلاین،تلفنی و با برگزاری جلسات مشاوره دقیق قبل از انعقاد قرارداد شما را نسبت به حجم کالای صادراتی،سود ، سرمایه اولیه و در گردش،ریسک بازارهای هدف و ... آگاه میکند .

مهمترین دلایل اینها هستند: فروش خارجی و سود آوری دلاری، فعالسازی ظرفیت های موجود بدون استفاده، معافیت مالیاتی و جوایز صادراتی، افزایش کیفیت تولید و ارتقای کار در سطح بین المللی، دستیابی به ارتباطات و تکنولوژی جهانی.

ما بیش از ۳۰ روش ورود به بازارهای بین المللی داریم. انواع روش های آنلاین و آفلاین برای صادرات وجود دارد. کافیست دانش صادرات را بیاموزید.

برای انتخاب روش صادراتی بهینه برای خودتان باید منابع، اهداف، محصول، نقاط قوت و نقاط ضعف خود را بسنجید. نهایتا از میان بیش از ۳۰ روش ورود به بازارهای بین المللی میتوانید یک یا چند روش را انتخاب کنید. تمامی این اقدامات توسط کارشناسان مای اکسپرس انجام خواهد شد.

به دنبال جواب سریع برای این سوال و از روی دست دیگران دیدن نباشید. چون احتمالا با این رویکرد به جایی هم نمیرسید! جواب به این سوال بستگی به منابع در دسترس شما، توانایی های شما و خلاقیت شما دارد. اما بطور کلی انجام تحقیقات بازار پایه در کشورهای مقصد میتواند در تصمیم گیری این موضوع به شما کمک کند. تمامی این اقدامات توسط کارشناسان مای اکسپرس انجام خواهد شد.

جواب این سوال بستگی به زنجیره تامین و تولید شما دارد. همچنین برنامه بازاریابی شما، نوع مذاکره با خریدار، روش حمل و سایر هزینه های پروسه صادرات نیز در حاشیه سود شما مستقیما موثر است. تمامی این اقدامات توسط کارشناسان مای اکسپرس انجام خواهد شد.

نتایج تحقیقات بازار خود را با محدودیت های خودتان نیز تطبیق دهید. به دنبال صادرات کالایی باشید که توان تامین با کیفیت یکسان آنرا در تمام طول سال داشته باشید. ما چیزی تحت عنوان بهترین کالا برای صادرات برای همه نداریم.

بطور کلی شما هر کالایی را که فکرش را بکنید یا نکنید میتوانید صادر کنید! مگر اینکه برای آن کالا ممنوعیت، محدودیت یا سهمیه بندی خاصی از جانب دولت ایجاد شده باشد.

محدودیت های صادراتی در زمان های مختلف بر اساس نظر دولت متفاوت است. برای بررسی این موضوع باید علاوه بر محدودیتهای مقررات داخلی ایران، به مقررات دولت کشور مقصد هم توجه کنید. با مراجعه حضوری به دفتر صادرات گمرک، پیگیر آخرین مصوبه های قانونی ممنوعیتهای صادرات درمبدا و مقصد باشید.

این پرسش بزرگترین مسئله هر کسب و کاری است. یافتن جواب آن هم نیازمند صرف وقت، انرژی و پول است. شما تا با انواع روش های بازاریابی آنلاین و آفلاین بدرستی آشنایی نداشته باشید، نمیتوانید در زمینه پیدا کردن مشتری خارجی به شکلی قوی عمل کنید. اما یکی از راههای در دسترس مراجعه به اتاق های بازرگانی مشترک ایران و کشورهای خارجی است. تمامی این اقدامات توسط کارشناسان مای اکسپرس انجام خواهد شد.

۹۹% این لیست ها هیچ گونه ارزشی ندارند. پیشنهاد میکنم به دنبال دریافت لیست تجار یا لیست خریداران خارجی فلان کشور نباشید. تمام این لیست ها معمولا اطلاعات سوخته و بی مصرف هستند. به دنبال کار اصولی باشید و علم بازاریابی را یاد بگیرید. تمامی این اقدامات توسط کارشناسان مای اکسپرس انجام خواهد شد.

نه لازم نیست. آموزش صادرات مانند آموزش رانندگی است. زمانی که رانندگی بلد باشید، پشت فرمان هر ماشینی میتوانید بنشینید. تنها چیزی که برای صادرات کالاهای مختلف لازم است، دانش فنی مربوط به صنعت و بازار آن کالا است که ربطی به دانش صادرات ندارد.

خیر صادرات مالیات بر ارزش افزوده ندارد.

صادرکنندگانی که کالا و خدمات خود را به خارج از کشور صادر کرده و در مهلت تعیین شده نسبت به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور اقدام کرده باشند، مشمول بهره‌مندی از نرخ صفر مالیاتی میشوند. این دسته از صادرکنندگان با رعایت سایر مقررات، میتوانند مشمول معافیت مالیاتی موضوع ماده (۱۴۱) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ باشند.

برای شروع صادرات نیازی به ثبت شرکت ندارید. توصیه میکنم ابتدا در مقیاسی کوچک بصورت عملی خود را در پروسه صادرات محک بزنید و سپس در صورت موفقیت، اقدام به اجاره دفتر و ثبت شرکت کنید. در آن زمان از مشاورین حقوقی و مالیاتی مای اکسپرس در زمینه ثبت شرکت مشاوره بگیرید.

بطور خلاصه شما باید یک منبع تامین کالای مورد اطمینان داشته باشید و یک شبکه از مشتریان خارجی. بعد از ایجاد این دو مورد، باید روش ارسال کالا و روش دریافت پول را برای پروژه صادراتی خودتان ایجاد کنید. تمامی این اقدامات توسط کارشناسان مای اکسپرس انجام خواهد شد.

صادرات به زبان ساده همان فروش خارجی است. بله در مقایسه با فروش داخلی سخت تر است.

نه برای تمام کالاها، اما در خصوص صادرات برخی از کالاها نیاز به اخذ مجوزهای خاصی است. در اینجا برخی از مجوزهای لازم برای صادرات را آورده ایم:

  • شناسنامه ‌فرش برای فرش‌های دستبافت
  • گواهی بهداشت و قرنطینه دامی و نباتی
  • گواهی استاندارد برای کالاهای مشمول مقررات اجباری استاندارد صادراتی
  • مجوز صادرات دارو

فراموش نکنید که هر صادرکننده قبل از شروع کار، باید در حوزه مربوط به فعالیت خود از مجوزهای مورد نیاز اطلاع دقیق داشته باشد. در این خصوص کارشناسان مای اکسپرس به شما کمک خواهد کرد.

پیش فاکتور، فاکتور فروش، لیست بسته بندی، گواهی مبدا، بارنامه، فاکتور کرایه حمل، بیمه نامه باربری، گواهی بازرسی، اظهارنامه گمرکی، مجوزهای قانونی و کارت بازرگانی. البته همه این مدارک در هر پروژه صادراتی مورد نیاز نیست.

جواب این سوال باید از کارشناسان با تجربه و دارای سابقه صادراتی و آشنا به علوم بازاریابی کسب شود. دنبال پاسخ سریع برای این سوال نباشید. ما چیزی تحت عنوان بهترین کشور برای صادرات برای همه نداریم.

اما در مجموعه مای اکسپرس با کادری مجرب و متخصص با تمام توان بهترین راهکارها به شما جهت صادرات کالا و امن ترین شبکه برگشت سرمایه را خواهند داد.

تولید و عرضه کالا با شما صادرات با مای اکسپرس.....

جمع بندی:
چگونه صادرکننده باشیم؟

هدف مای اکسپرس از نوشتن چنین مطلب طولانی، شفاف سازی ابعاد واقعی صادرات کالا بود و امیدوارم که شما با خواندن این نوشته به یک درک واقعی با در نظر گرفتن همه جوانب مثبت و منفی در خصوص صادرات رسیده باشید و اینکه صادرات کار یه نفر در یه دوره زمانی کوتاه نیست بلکه یه تجربه سینه به سینه و با تلفیقی از علم و تخصص میباشد گروه کارشناسان مای اکسپرس تمامی این مهارت ها و تجربه را در اختیار شما عرضه کنندگان و تولید کنندگان عزیز کشورمان قرارداده که شما هموطنان دیگر دغدغه صادرات و مشکلات مربوط در این حوزه را نداشته باشید و تنها به تولید کالای مرغوب و با کیفیت در خور کشور عزیزمان ایران باشید.

هرگونه نیازی به پشتیبانی دارید؟

کارشناسان ما به صورت 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته
آماده پاسخگویی به هرگونه سوالات و رفع نیازهای شما هستند.

با ما در تماس باشید
صادرکننده شو

با ما صادرات را تجربه کنید

با پر کردن فرم ثبت درخواست صادرات کالا، قدم اول را بردارید

contact customer service

ایمیل

export[at]myexpress.ir

برای ثبت درخواست صادرات ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

فرم درخواست صادرات کالا


  • مای‌اکسپرس
    این سامانه توسط شرکت دانش بنیان پیام پردازان هوشمند زیر نظر پارک علم و فناوری دانشگاه امیر کبیر طراحی و با نام مای‌اکسپرس پیاده سازی گردیده است.
     مای‌اکسپرس به واسطه داشتن ربات ها و موتورهای جستجوگر هوشمند، میلیون ها کالا و خدمات را از تمامی سایت های دنیا به خریداران یا مصرف کنندگان عزیز در داخل جهت واردات و خارج از کشور جهت صادرات نمایش به نمایش در می آورد.
     
    یادتان باشد، حتما قبل از خرید هر کالایی از ما استعلام بگیرید.

    اطلاعات تماس

    • آدرس شرکت:شهریار،شهرک صدف،روبروی بیمارستان نور
      دفترمرکزی: ساختمان پارک علم فناوری دانشگاه امیر کبیر
      انبار مرکزی:تهران، فتح، کنار‌گذر فتح، خیابان متری زرند،مجتمع انباران غرب تهران
      ایمیل پشتیبانی:                                             support[at]myexpress.ir
      ایمیل مشاوره صادرات:                             export[at]myexpress.ir
      شماره ارسال پیام:09394242657                                   
      پشتیبانی 24ساعته تیکت ها

    تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به مای‌اکسپرس میباشد.